För att förvalta och utveckla IT-system
Vi behandlar dina personuppgifter för att felsöka, ge dig och våra medarbetare teknisk support när ni upplever problem samt för att vidareutveckla och testa våra IT-system. Den behandling av personuppgifter som vi beskriver i den samlade informationen om vår behandling av personuppgifter utförs i olika IT-system. Inom ramen för förvaltningen av dessa system behandlar vi ibland dina personuppgifter för att felsöka och utreda orsakerna till tekniska problem samt när vi ger teknisk support till dig eller en medarbetare som hanterar ett ärende som berör dig. I vissa fall registrerar vi ett ärende i vårt ärendehanteringssystem för att ha information om ditt problem om det skulle kvarstå eller återkomma. Vid test av systemen i samband med utveckling använder vi i första hand fiktiva personuppgifter.
Laglig grund. Intresseavvägning. Behandlingen är nödvändig för att vi ska kunna felsöka, ge dig och våra medarbetare bra teknisk support samt testa våra IT-system i samband med utveckling för att säkerställa att förändringarna fungerar som tänkt. Utvecklingen gör vi för att förbättra och effektivisera våra produkter och tjänster.
Lagringstid: Dina ärenden sparas i upp till tre år efter att ärendet är avslutat. Personuppgifter som används vid test av systemen raderas ur testmiljön så snart testet är avslutat.